[linux] http headers

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Do Jan 26 13:34:07 CET 2017

Op 26-01-17 om 11:32 schreef paai:
> Vraag aan de gemeenschap: is het bezwaarlijk om op deze nllgg-lijst
> algemene programmeervragen mee te nemen? HTTP-headers en het d.m.v.
> een C++ achtig taaltje programmeren van Arduinos enzo zijn inderdaad
> niet strikt Linux-aangelegenheden.
>
> Als advocaat van de duivel zou ik dan willen aanvoeren dat een groot
> deel van de schijnbaar Linux-only onderwerpen hier voor bijna iedere
> Unix variant opgaan en dus evenmin Linux-only zijn.
>
> Het zou me spijten om hier geen bash of php-vragen meer te kunnen
> stellen.

Ik heb een tijdje een discussiesite gehad en daar slechte ervaringen
opgedaan met lijsten heel vergaand logisch opsplitsen, voordat er
daadwerkelijk behoefte aan gebleken was.

Vanwege de geringe hoeveelheid verkeer op de nllgg-lijsten zou ik zeggen
laat het lekker zo.

Stel: je maakt een speciale lijst voor SBC's zoals de Arduino. Mag je
daar dan vragen stellen over HTTP-headers? Over C++?

Aan de ene kant voelt het alsof je met een speciale SBC-lijst mensen
uitnodigt over zo'n onderwerp te komen praten, aan de andere kant is
mijn ervaring dat het alleen maar verbrokkeling veroorzaakt. En je raakt
mensen kwijt die niet meekrijgen dat ze iets moeten doen om op de nieuwe
lijst te abonneren.

Mijn idee is: wacht tot het aantal oneigenlijke berichten hinderlijk
wordt, zoek vervolgens de gemene deler van deze berichten en richt daar
een nieuwe lijst voor op.

Maak vooral geen lijst 'Overig', want dat wordt door twijfelaars die
niet op hun kop willen krijgen opgevat als: daar zit je altijd goed. En
dan is opeens elk onderwerp 'overig'.

--
Groeten,
Eric de Hont