[linux] Mailing Lijsten [Was: http headers]

Do Jan 26 13:05:57 CET 2017

Aldus schreef paai op Thu, Jan 26, 2017 at 11:32:11AM +0100:
> Vraag aan de gemeenschap: is het bezwaarlijk om op deze nllgg-lijst algemene
> programmeervragen mee te nemen? HTTP-headers en het d.m.v. een C++ achtig
> taaltje programmeren van Arduinos enzo zijn inderdaad niet strikt
> Linux-aangelegenheden.
>
> Als advocaat van de duivel zou ik dan willen aanvoeren dat een groot deel
> van de schijnbaar Linux-only onderwerpen hier voor bijna iedere Unix variant
> opgaan en dus evenmin Linux-only zijn.
>
> Het zou me spijten om hier geen bash of php-vragen meer te kunnen stellen.

[gecensureerd]

> [...]

Beste lezer(es),

Het is me opgevallen dat op deze lijst wel eens vragen worden gesteld,
bijvoorbeeld over de invulling van bijeenkomsten, die hier niet op hun
plaats zijn, maar waarvoor de Stamtafel lijst heel geschikt is. Het
voordeel van die lijst is, dat bovenquoten in de Apple-Windows-stijl daar
is toegestaan, terwijl andere lijsten de Usenet-citatiestijl voorschrijven.

Er is wel iets te zeggen voor een nieuwe mailinglijst, die bijvoorbeeld
'programmeren' zou kunnen heten. Vragen die niet specifiek zijn voor
Linux, maar algemeen over Unix gaan, worden hier doorgaans geaccepteerd.
Op een programmeren mailing lijst zou je dan snel vragen krijgen die
Windows-only, Apple-specifiek, of Android-gericht zijn.

Een relevante overweging is hoeveel berichten per dag die nieuwe lijst
dan zou verzenden. Andere opties: een aparte lijst voor 'embedded
systems' of 'hardware', zodat de Raspberry Pi eronder valt.

Overigens is de functie van mailinglijst moderator al vele jaren vacant.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth