[linux] Geluid via BT

Fred fred.d op xs4all.nl
Zo Jul 2 11:51:58 CEST 2017

Beste Linuxlijst,

Ik gebruik om mijn muziek vanaf mijn laptop met Debian 8, naar mijn
muziek installatie te sturen een bluetooth adapter van Logitech. Nu hoor
ik aan het piepje en zie aan het lampje op het apparaat dat hij gepairt
is met mijn laptop. Als ik bij de BT verbindingen kijk dan staat deze
adapter ook op VERBONDEN. Bij gekoppeld staat JA, en het type wordt
herkent als een AUDIOAPPARAAT.

Echter ik kan bij geluidsinstellingen niet kiezen om de muziek door dit
apparaat uit te voeren  omdat het niet in de lijst van geluidsweergave
staat. Wie heeft een hint in welke richting ik nu moet zoeken?

Fred