[linux] 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden

Frederik Vos inktvis75 op gmail.com
Zo mei 14 13:16:13 CEST 2017

Dag Gerard,

Allereerst, ik help prive aardig wat mensen, en ik vind dat absoluut
net zo belangrijk als jij. Geen misverstanden daarover.
Zoals ik al min of meer schreef, er is een verschil tussen prive en
zakelijk, de context is belangrijk.
Net zoals de context van mij in mijn dagelijks leven mee speelt in hoe
ik tegen zaken aan kijk,
als de jouwe, het ene is niet meer of minder waar, meer of minder waard.
Mijn context is die van dagelijks Linux (en aan verwante) trainingen
geven aan (over het algemeen) grote, tot zeer grote bedrijven.

En btw als er enthousiatelingen zijn die van uit hun prive, het voor
elkaar krijgen dat Linux ook een ingang vind in het bedrijf waarin ze
werken, hlemaal mooi.
Maar dan moet er ook vervolgens in het bedrijf ook ruimte komen voor
opleiding etc.  Want er is wel een verschil tussen (door mij zeer
gewaard, ik ben zelf ooit ook zo begonnen) hobbyisme, en een
bedrijfsomgeving.

Conclusie wat mij betreft: het is EN, niet OF.

hartelijke groet,
 Frederik