[linux] 'T gaat op TV, een paar seconde over Linux, wat weggepiept moet worden

Zo mei 14 18:07:08 CEST 2017

Aldus schreef paai op Sun, May 14, 2017 at 02:38:37PM +0200:
> [...]

In Holland zouden ze 'overstappen' of 'omschakelen' zeggen.

> "hoogdrempelig"...
>
> Maar je hoeft je oranjegezindheid hier niet in de achtergrondkleur van je
> emails te bewijzen :-)

Afgelopen week herdachten we hoe tot 11 mei 1867 de hertogdommen Limburg
en Luxemburg deel uitmaakten van de Duitse Bond (waaruit het Duitse Rijk
ontstond) en werden geregeerd door het geslacht Orange-Nassau. Limburg
kwam daarna bij de Nederlanden en Luxemburg werd onafhankelijk (er
bestonden reeds provincies Luxembourg (Wallonië) en Limburg (Vlaanderen),
terwijl het eerste hertogdom Limburg zuidelijker lag met Limbourg als hoofstad,
niet te verwarren met Limburg in Duitsland). Het doel was om te voorkomen
dat de Franse keizer Napoléon III het gebied zou bemachtigen.

https://de.wikipedia.org/wiki/Luxemburgkrise

Op de markt vond ik gisteren naast een kist asperges met de Nederlandse
vlag een kist iets duurdere met de Limburgse vlag.

> --
> Paai v.a. Danzig

Daniel (met Linux).

--