[linux] Fwd: [linux-l] Fwd: FSFE startet heute eine neue Kampagne: Public Money? Public Code!

Vr Okt 6 14:12:14 CEST 2017

Aldus schreef Gerard Bekhuis op Fri, Oct 06, 2017 at 11:39:59AM +0200:
> Hallo nederlandse linux vrienden.
>
> Onderstaande aktie a.u.b. ook vanuit Nederland ondersteunen want het is heel
> erg belangrijk.
>
> Bij voorbaat hartelijk dank aan allen die deze aktie mede ondersteunen.
>
> Hartelijke groeten
>
> Gerard Bekhuis.

In dit land moeten immigranten verplicht Nederlands leren, terwijl de
rest op school Engels krijgt... aangezien de politici hier geen Duits
lezen, is de volgende link beter:

https://publiccode.eu/nl/openletter/

In een tijdperk van obsessie over veiligheid zijn landen steeds
argwanender over buitenlandse software, bijvoorbeeld de Amerikaanse
Overheid die zich zorgen maakt over antivirus software van het Russische
Kaspersky. Als Windows 10 het niet kan laten om naar Redmond te bellen,
de JSF straaljager heeft een soortgelijk probleem en de software is
nog lang niet klaar voor gebruik in een gevechtssituatie... kan de
nieuwe minister van Defensie eens naar kijken.

Over het algemeen vind ik het een goed initiatief, maar betwijfel of het
volgende kabinet (en Rutte zou wel eens voor Merkel kunnen finishen) er
warm voor zal lopen.

Deze week adviseerde de HCC haar leden om de aktie voor een raadplegend
referendum over de inlichtingendiensten (sleepnetwet) te ondersteunen,
maar de NLLGG houdt zich stil.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--