[linux] Fwd: [linux-l] Fwd: FSFE startet heute eine neue Kampagne: Public Money? Public Code!

meine trialero op gmx.com
Vr Okt 6 18:12:21 CEST 2017

> https://publiccode.eu/nl/openletter/
>
> Over het algemeen vind ik het een goed initiatief, maar betwijfel of het
> volgende kabinet (en Rutte zou wel eens voor Merkel kunnen finishen) er
> warm voor zal lopen.

in NL lopen er maar weinig mensen warm voor Open/Public Source, maar als
we blijven stilzitten gebeurt er in ieder geval niets. juist bij
Defensie gebruiken ze volgens mij meer FOSS dan ergens anders.

> Deze week adviseerde de HCC haar leden om de aktie voor een raadplegend
> referendum over de inlichtingendiensten (sleepnetwet) te ondersteunen,
> maar de NLLGG houdt zich stil.

terugkerend item, NLLGG beweegt zich niet in het politieke vlak. neemt
niet weg dat je deze open letter zelf via je kanalen naar buiten kan
brengen.

--

//meine