[linux] Fwd: [linux-l] Fwd: FSFE startet heute eine neue Kampagne: Public Money? Public Code!

Zo Okt 15 16:05:14 CEST 2017

Aldus schreef meine op Sun, Oct 15, 2017 at 02:37:20PM +0200:

> daar heb je wel een punt. hergebruik binnen de overheid -- rijk,
> provincies, waterschappen, gemeentes -- is een andere tak van sport.
> daar zou men elkaar wel met open broncode kunnen helpen om los te kunnen
> komen van die enkele leverancier(s) die decentrale overheden bedienen.
> lijkt me vooral een zaak van die overheden om daar zelf mee te komen en
> niet rücksichtslos te eten wat men hen opdient.

Ik heb meegewerkt aan een project binnen de publieke sector dat dus met
belastinggeld is betaald en dat met succes is verkocht aan diverse
overheidsinstellingen (ook in het buitenland). Dit is een commercieel project
want dat zou bevorderlijk zijn voor de marktwerking. (een klein deel is
Open Source)

De software van de Overheid is dus nogal breed. Als je een
controversieel onderwerp zoekt, denk dan aan de code waarop de Joint
Strike Fighter moet vliegen en vechten.

> :-)

> NLLGG heeft waarschijnlijk ook en ander slag leden... attenderen dat er
> bepaalde zaken spelen is IMHO niet zo betuttelend.

Arjen Lubach heeft mooi het sleepwetreferendum aangekaart en ook een
televisierring gewonnen.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--