[linux] Vraag naar onlinebanking-software en HBCI

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Di Okt 31 14:23:16 CET 2017

Hello Friends

De veiligste manier van onlinebanking is alleen mogelijk met een
homebankingsoftwareprogrmaa in verbinding met een kaartlezer en een
HBCI-kaart van de bank of chip-tan in verbinding met
onlinebankingsoftware, omdat dan geen phishing mogelijk is, omdat alles
dan zodanig gecrypted is.
Onlinebanking via de browser kan afgevist  en veranderd worden.
Ik werk al sinds jaren met een onlinebankingprogramma van mijn thuisbank
de Volksbank en met moneyplex onder Linux en bijde in verbinding met de
kaartlezer Reiner SCT Cyberjack en een HBCI-Kaart.
Dit is tot nu toe de allerveiligste weg om te onlinebanken, aldus de
ontwikkelingen hier in Duitsland.

Groetjes
Gerard Bekhuis.