[linux] shares mounten

Fred fred.d op xs4all.nl
Zo Apr 29 09:23:13 CEST 2018

Op 28-04-18 om 22:39 schreef Daniel C. von Asmuth:

> Conclusie: je kunt inderdaad je home directory uit Samba mounten als
> gewone user die dan zijnofhaar wachtwoord moet intypen als je de share
> voor elke user apart in /etc/fstab specificeert met de uid=x en gid=y
> opties met de juiste nummers voor dat account. We nemen aan dat de
> ID nummers op de client en de NAS gelijk zijn. Als je de mount points
> subdirectories van de user's home directory op de laptop maakt, hoeft er
> geen probleem te zijn met security.
>
> Met vriendelijke groet,
>

> Daniel von Asmuth

Bedankt voor de heldere uitleg. Dan kijk ik deze richting op en laat nfs
even voor wat het is. Ik heb gisteren een ssd gemonteerd en een nieuwe
installatie gedaan waarbij ik de oude gebruikers opnieuw moet instellen,
Als ik het goed begepen heb is het het makkelijkst als ik de uid en guid
van deze gebruikers (nog op de nas aanwezig) copieer naar de gebruikers
die op de laptop nog aangemaakt worden?

mvg Fred