[linux] automatisch opstarten document LO in Linux Mint?

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Do Aug 9 20:43:55 CEST 2018

Op 9 augustus 2018 om 18:54 schreef meine <trialero op gmx.com>:

> computer
>
> ik denk dat je dat kan regelen door een regel aan .xinitrc toe
> te voegen:
>
> lowwriter -o <pad en naam bestand>
>
> op zich zou het dan moeten werken, maar ik heb het niet uitgeprobeerd.
> 'lowriter' is de programmanaam van Libre Office Writer, '-o' geeft aan dat
> writer een bestand moet openen en pad en naam geven aan om welke file het
> gaat, iets van /home/harry/Documenten/mijnbestand.odf
>
> het bestand .xinitrc staat in de basis van je eigen home dirctory (en is
> dus voor iedere gebruiker verschillend).

> [...]

Dank, Meine.
Zoals je intussen misschien gezien hebt is het mij gelukt op de manier van
Fred (via Voorkeuren-Opstarttoepassingen).
Dank voor de andere mogelijkheden die je nog aanreikt.
Het is bedoeld om steeds aan het bestand te kunnen werken.

Groet,
Harry Harmsen
Assen