[linux] Installatie

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Di Aug 21 12:49:50 CEST 2018

Goedendag,
Na al weken bezig te zijn met een Asus K50C roep ik nu jullie hulp in.

Op deze Asus wil ik ( ben al 3 weken aan proberen, lezen en weer proberen)
Linux geinstalleerd hebben maar krijg het niet voor elkaar.
Ik heb diverse versies geprobeerd en via een usb stick geprobeerd te
installeren. Toen dit niet lukte heb ik het *iso bestand rechtstreeks op de
harddisk gezet mbv een dockingstation.
Ik heb zowel 64 bits als 32 bit versies geprobeerd.
Zodra ik wil installeren gaat het eerste gedeelte vanzelf totdat de
installatie daadwerkelijk begint, dus na invullen naam etc.
Ik krijg dan de melding: bestandsystemen worden gededecteerd. Open ik de
balk daaronder zie ik wel dat hij bezig is maar de laatste keer heb ik na 4
dagen de stekker er maar uit gehaald. Kan iemand mij helpen om Linux te
installeren? Is het een optie om mijn eigen disk los te koppelen en dan de
Asus disk aan te hangen.

--
m. vr. gr.
Leon van Geel