[linux] Installatie

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Di Aug 21 15:09:43 CEST 2018

Op di 21 aug. 2018 om 14:50 schreef Leon van Geel <leonvgeel op gmail.com>:

> Goedendag,
> Na al weken bezig te zijn met een Asus K50C roep ik nu jullie hulp in.
>
> Op deze Asus wil ik ( ben al 3 weken aan proberen, lezen en weer proberen)
> Linux geinstalleerd hebben maar krijg het niet voor elkaar.
> Ik heb diverse versies geprobeerd en via een usb stick geprobeerd te
> installeren. Toen dit niet lukte heb ik het *iso bestand rechtstreeks op de
> harddisk gezet mbv een dockingstation.
> Ik heb zowel 64 bits als 32 bit versies geprobeerd.
> Zodra ik wil installeren gaat het eerste gedeelte vanzelf totdat de
> [...]

Misschien een rare vraag, maar: heb je het iso-bestand wel eerst gebrand
(op CD of DVD)?
En heb je het op de usb-stick gezet met bijv. zoiets als Tuxboot?

Andere vraag: doet de live-versie het wel? (dus niet installeren, maar
rechtstreeks van het opslagmedium draaien)?

En nog een vraag: welke distro's heb je geprobeerd?

Groet,
Harry Harmsen
Assen