[linux] Installatie

Di Aug 21 15:35:35 CEST 2018

Aldus schreef Leon van Geel op Tue, Aug 21, 2018 at 12:49:50PM +0200:
> Goedendag,
> Na al weken bezig te zijn met een Asus K50C roep ik nu jullie hulp in.

Google vond er het volgende van:
https://tweakers.net/pricewatch/246655/asus-k50c-sx002a/specificaties/
http://www.lapspecs.com/detail/asus+k50c

Ik zie niet zo snel een reden waarom Linux daar niet op zo kunnen
draaien. De volgende link zegt dat er issues zijn:
http://www.linlap.com/asus_k50c

De volgende link geeft tips voor de video driver:
https://sites.google.com/site/easylinuxtipsproject/sis

> [...]
> harddisk gezet mbv een dockingstation.
> Ik heb zowel 64 bits als 32 bit versies geprobeerd.
> Zodra ik wil installeren gaat het eerste gedeelte vanzelf totdat de
> installatie daadwerkelijk begint, dus na invullen naam etc.
> Ik krijg dan de melding: bestandsystemen worden gededecteerd. Open ik de
> balk daaronder zie ik wel dat hij bezig is maar de laatste keer heb ik na 4
> dagen de stekker er maar uit gehaald. Kan iemand mij helpen om Linux te
> installeren? Is het een optie om mijn eigen disk los te koppelen en dan de

Bovenstaande vertelt ons niet precies wat er fout gaat.

Suggestie: installeer in tekst-modus. Kies een wat oudere Linux.
Ook opstarten met Knoppix of zo is handig. Dan kun je controleren of de harde
schijf iets mankeert.

en als dat niet helpt:
https://support.google.com/blogger/answer/2664992?hl=nl&ref_topic=6321979

Suc6,