[linux] Installatie

Leon van Geel leonvgeel op gmail.com
Di Aug 21 17:45:20 CEST 2018

Hallo,
Bedankt voor jullie tips en reacties.
Ik zal proberen aanvullende info te leveren.
Dit is een al wat oudere laptop van een kennis waarop W10 stond
Omdat de laptop trager en trager werd vroeg hij of ik iets kon doen.
Met mijn grote bek ja gezegd en daar sta ik nu
Omdat kennis niet met linux bekend is besloot ik na info te hebben
opgezocht de versies:
Linux mint 17.2, 18.3 of XFce te proberen in zowel 64 als 32 bit.
Mocht iemand een suggestie hebben dan hoor ik het graag.
Met Rufus, unetbootin en Universeral usb installer de usb stick en/of disk
voorzien van een Linux versie.
Omdat de schijf leeg is heb ik zowel handmatig (gparted) partities gemaakt
of door linux zelf de indeling laten doen.
Errors tijdens installatie krijg ik niet alleen blijft hij dagen bezig met
bestandsystemen detecteren.
Ik zie dan in de balk dat hij wel iets doet maar sommige veranderingen????
duren uren.
Ik kan niets vinden waarom het niet zou kunnen lukken om de Asus te
installeren.
Bepaalde drivers zijn naderhand nog wel te vinden.
Dus om na mijn "grote"bek niet met een mond vol tanden te staan hoop ik op
jullie hulp.
Want als ik Windows er weer op moet zetten moet ik toch een over een tip
van Daniel na gaan denken.
gr. Leon

--
m. vr. gr.