[linux] Installatie

Nico Bouthoorn nico op cuora.nl
Do Aug 23 10:16:36 CEST 2018

Leon

Probeer eens een andere distributie als Fedora.     Dit  soort (moderne)
installaties kan eigenlijk niet fout gaan, werkt of werkt niet.   Als de
live cd/usb iso al op komt dan werkt de laptop.  Bij de installatie op
de disk wordt er allerlei zaken eerst gecheckt, van disk en software
distro netwerk enz.   Dan zou de installatie goed moeten gaan.
In de live omgeving zou  je eerst  met fdisk -l enz in een terminal
kijken of de disk beschikbaar is of niet stuk is   Je kan proberen om
een partitie aan te maken met een filesystem enz,   Dan mounten en dan
een file er op zetten    Welke bios heeft deze laptop uefi?, staat
secure boot aan?
In live omgeving kun je ook in de system logs kijken, /var/log/messages
of /var/log/syslog.  Staan daar fout meldingen in van de disk?

Nico

--
0623391101