[linux] Gemakkelijke manier Ubuntu te upgraden, is die er?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Feb 1 19:49:30 CET 2018

On 1-2-2018 20:24, michkloo wrote:
> Bij een eerder onderwerp
> "vast lopende, en daarna na her-installatie weer werkende computer"
>
> schreef Paai:
>
> ______
>
> O, ze hebben gewoon de kraan dichtgezet wegens end-of-life???
>
> https://askubuntu.com/questions/998529/update-ubuntu-17-04-zesty-404-not-found
>

> Maar is er geen manier om te upgraden zonder de systeempartitie te
> overschrijven met
> een nieuwe versie, met al het gekloot van configuratiebestanden dat
> daarbij hoort?

> [...]

Op zich is het vervangen van de URLs in de /etc/apt/sources.list niet
zo'n probleem, zoas Frans en anderen al aangaven. En dan do-release-upgrade.

Dit keer en op deze box was de cifs-mount van de NAS daarna het enige
onmiddelijke probleem, maar ja, daar ben je dan weer een half uurtje
zoet mee. En je weet niet welke gotcha's in de loop van de eerste dagen
opduiken, als je je applicaties gaat draaien.

Daarom wacht ik met het upgraden van de server tot ik e.e.a.  heb
uitgeprobeerd.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A