[linux] Gemakkelijke manier Ubuntu te upgraden, is die er? Reeds gevonden

michkloo michkloo op xs4all.nl
Do Feb 1 21:13:30 CET 2018

michkloo schreef op 2018-02-01 20:24:
> Bij een eerder onderwerp
> "vast lopende, en daarna na her-installatie weer werkende computer"
>
> schreef Paai:
>
> ______
>
> O, ze hebben gewoon de kraan dichtgezet wegens end-of-life???
>
> https://askubuntu.com/questions/998529/update-ubuntu-17-04-zesty-404-not-found
>
> Maar is er geen manier om te upgraden zonder de systeempartitie te
> overschrijven met
> een nieuwe versie, met al het gekloot van configuratiebestanden  dat
> daarbij hoort?

> [...]

Had zelf het antwoord al gegeven, het stond op de URL in het mailtje
van Paai:
sudo apt-get install vlc
Heb het inmiddels uitgevoerd. Het zal nu naar een 17-? zijn getild.
Alle config-files zullen wel zijn blijven staan. Het ging heel erg
gemakkelijk.

--
J. Michielsen