[linux] Raadseltje?

Ma Feb 5 14:50:54 CET 2018

Aldus schreef paai op Sun, Feb 04, 2018 at 03:09:14PM +0100:
> [...]

Inderdaad een zinnige vraag.

Kun je op de NAS inloggen?

Ik zie nog steeds twee mogelijkheden:
1) Er is een update gedaan van de firmware van de NAS, met consequenties
voor het communicatieprotocol. De ene client heeft er geen moeite mee,
de andere ondersteunt het niet. (dat kan als de vesies verschillen).

2) De ene client PC werkt niet langer correct. Ook hier zou een kernel
upgrade gedaan kunnen zijn.

De snelle test is nu om te achterhalen of die client andere CIFS shares
nog wel kan mounten. De snelle workaround is om over te schakelen op
NFS.

> voeg aan de opties in fstabĀ  'vers=1.0' toe. Afhankelijk van de maanstand
> bij de update is dat wel of juist niet nodig...

Als simpele tests het probleem niet oplossen, wordt het tijd voor
Wireshark.

Suc6,

Daniel

--