[linux] dynamisch veranderen icons in Kubuntu

Di Feb 13 14:45:28 CET 2018

Aldus schreef paai op Tue, Feb 13, 2018 at 01:08:24PM +0100:
> Heren,

Zijn vrouwen (gehuwd) en/of juffrouwen (ongehuwd) en/of dames en/of meiden niet welkom?

> ik zou icons op mijn Kubuntu desktop aan willen passen aan de status van de
> applicatie die erachter zit. Bijvoorbeeld dat als mijn Windscribe VPN
> connected is, dat het icon dan rood wordt, of een ander plaatje laat zien,
> en dat dan door op die icon te klikken de applifatie weer uitgezet wordt.
>
> Ook geen idee hoe dat trucje officieel heet, dus zoeken in Google gaat wat
> moeizaam.
>
> Paai

Bij Microsoft spreken ze van gadgets en die bestaan sinds Windows Vista
en tegenwoordig niet meer.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13787/gadgets-have-been-discontinued

Linux doet het al jaren.

http://www.fvwm.org/screenshots/2016-09-24_Bob-Crochelt-1920x1200/screenshot.png

In het venster rechtsonder zie je een aantal eenvoudige grafische
applicaties lopen in kleine subvenstertjes, zoals xclock, xload en
xbiff. Dit word swallowing genoemd.

http://www.fvwm.org/documentation/faq/#when-having-fvwmbuttons-swallow-an-app-is-it-possible-to-have-button-presses-assigned-to-actions-as-well--for-instance-id-like-to-swallow-xload-and-have-a-button-press-pop-up-an-xterm-or-swallow-xbiff-and-have-a-button-press-bring-up-the-list-of-messages

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

		Geeks of a feather cruft together