[linux] 2 problemen

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Vr Feb 23 09:22:34 CET 2018

Hallo Friends,

ik heb onder Xfce instellingen toetsenbord weer ingesteld op Engels
(VS)  en nederlands gelöscht en in synaptic moest ik nog onder
libreoffice engels-us installeren en daarna funktioneerde de Dell zoals
die door de bouwers geschapen is.
Als de toetsenborden van notebooks in NL amerikaans zijn, hoe lossen
jullie dan het schrijven van letters met een trema op?
Het schijnt bijna dat de nederlandse samenleving steeds meer omzwengt op
amerikaanse samenleving en misschien zelfs dan zover gaat dat NL de
51ste staat van Amerika wordt en Trump dan ook jullie president is?
Heel hartelijk dank voor jullie tip "amerikaans toetsenbord".
De Dell funktioneert nu 100% met debian 8 32bit in het nederlands.
Ik probeer dan maar vanuit Duitsland Nederland te infiltreren met het
overstappen van windows naar linux.
Prettig weekend gewenst.
Gerard.