[linux] programmeer prrogramma

Eric de Hont eric op hobiho.nl
Zo Jan 14 21:03:45 CET 2018

Op 14-01-18 om 15:51 schreef longneck7 op outlook.com:
> Wie helpt mij ik wil graag leren programmeren maar kan geen keuze maken
> tussen: python,java of c++
>
> wat is de beste optie?

Dus je hebt met die taal geen ander doel dan leren programmeren?

Dan raad ik je aan eens naar Scratch te kijken. Hiermee ga je niets
"nuttigs" programmeren, maar je leert alle principes als variabelen,
IF-THEN-ELSE, while, loops, etc. En het ziet er grappig uit.

Als je een Raspberry Pi hebt kan je gelijk met Scratch aan de slag. En
anders kan je het installeren op je computer.

Wil je later verder, dan ken je de principes al, moet je alleen nog
leren hoe het werkt in de taal waar je dan mee hobbyt.

Groeten,
Eric de Hont