[linux] programmeer prrogramma

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 15 17:04:28 CET 2018

On Mon 15 Jan 2018, Daniel C. von Asmuth wrote:

> Ik zou PHP niet gebruiken. Veel last van SQL injection en zo. Python is

SQL injection kun je in elke taal voor elkaar krijgen.
Je kunt prima PHP gebruiken waarbij je variabelen "bind" aan
placeholders in een eerder prepared SQL statement, zoals bij andere
talen.

Om dit dus _het_ probleem van PHP te noemen vind ik onjuist.

Mijn grootste probleem met PHP is dat er weinig consequent omgegaan
wordt met functienamen e.d., het is duidelijk dat het een samen raapsel
van verschillende talen/ideeen is. Ze hebben wel hun best gedaan om van
PHP 7 iets fatsoenlijks te maken met correcte syntax checking en
warnings.

Zoals ik al zei, lekker makkelijk. En de online documentatie is goed.
Voor eerste stapjes in programmeren eigenlijk niet slecht.

Paul