[linux] Evolution is langzaam

Zo Jul 1 13:07:02 CEST 2018

Aldus schreef jjge op Sun, Jul 01, 2018 at 11:56:28AM +0200:
> Mijn vrouw klaagt dat Evolution er steeds langer over doet om op te starten.
> Dan staat enige tijd een melding "ophalen oude berichten", er wordt ook van
> alles opgehaald...
>
> Ik zou zo denken dat al die oude berichten al op de computer staan, en ik
> vraag me af, wat er dan wel precies opgehaald wordt (en wel iedere keer
> opnieuw).

Ik krijg de indruk dat de vraag misleidend is geformuleerd. De relevante
aanwijziging is de melding 'ophalen oude berichten'. Mogelijk is dat
hetgeen veel tijd in beslag neemt. Mogelijk maakt de vrouw in kwestie
gebruik van een POP3 account.

JJGE vraagt zich af wat er dan wel precies opgehaald wordt. Het advies
is dat hij dat uit gaat zoeken. Misschien zal het antwoord luiden: "alle
berichten in haar mailbox". Als die berichten niet uit de mailbox worden
gewist na het ophalen, dan zal die mailbox gestaag blijven aangroeien.

Een goed punt om te beginnen zijn dus de instellingen in Evolution voor
het betreffende account.

Suc6,

Daniel von Asmuth

--