[linux] Evolution is langzaam

meine trialero op gmx.com
Zo Jul 1 13:14:28 CEST 2018

On Sun, Jul 01, 2018 at 11:56:28AM +0200, jjge wrote:
> Mijn vrouw klaagt dat Evolution er steeds langer over doet om op te
> starten. Dan staat enige tijd een melding "ophalen oude berichten", er
> wordt ook van alles opgehaald...
>
> Ik zou zo denken dat al die oude berichten al op de computer staan, en
> ik vraag me af, wat er dan wel precies opgehaald wordt (en wel iedere
> keer opnieuw).

het kan zijn dat je oude berichten nog op de mailserver van je provider
staan. Evolution controleert dan steeds opnieuw of die berichten al
opgehaald zijn of niet.

het kan ook zijn dat Evolution trager wordt bij veel mails in de inbox
en in mappen. van outlook is dat een bekend probleem, maar het zou
zomaar ook in andere mailprogramma's een rol kunnen spelen. zoek anders
op internet naar iets van "maximum number of mails in evolution"

je probleem kan je mogelijk verhelpen door:

1. in Evolution in te stellen dat mail bij ophalen ook gelijk van de
server wordt gewist;

2. handmatig via de webinterface van je mailaccount te kijken wat weg
kan en wat niet.

//meine