[linux] Evolution is langzaam

Zo Jul 1 16:47:17 CEST 2018

Aldus schreef jjge op Sun, Jul 01, 2018 at 03:11:12PM +0200:

> Correctie: de melding is "genereren berichtenlijst". Ik heb nog even
> nagekeken, maar de email wordt opgehaald met POP en "mail op de server laten
> staan" is uit. Dat is het dus iig niet.

Suggestie: controleren of de locale 'inbox' erg groot is of juist de
mailbox op de server. Blijft het ledje van de harde schijf frenetisch
knipperen of juist het lichtje op de ethernet poort?

Zoeken op Google levert het volgende:

Berichtenlijst

De berichtenlijst bevat de e-mailberichten die u hebt ontvangen. Als u
e-mail wilt weergeven in het voorbeeldvenster, klikt u op het bericht in
de e-maillijst.

(verder weinig aankonpingspunten omdat de gebruiker 'Nederlands' kiest).

Nog even zoeken levert op dat Evolution gebruik maakt van een Sqlite
database. Misschien dat die corrupt is geraakt.....
https://rbtcollins.wordpress.com/tag/evolution-sqlite/

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--