[linux] Omninas om zeep?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Jul 3 08:40:07 CEST 2018

Ik vrees dat ik net mijn Omninas KD20 om zeep heb geholpen...

De Omninas loopt op busybox, met links naar /bin/busybox voor de
verschillende commandos. Nu zag ik geen 'more' commando, dus ik dacht
met 'ln -s busybox more' dat commando toe te voegen.

Wat ik nou verkeerd heb gedaan... Per ongeluk 'ln -s more busybox'? Ik
kan het niet meer achterhalen, wat vanaf dat ogenblik was het einde
oefening, ook na restarten.
Factory reset op de Omninas is alleen het resetten van root password en
dhcp.

Zoals ik zei: ik heb waarschijnlijk een goed werkende NAS tot deurstop
gepromoveerd. Tenzij iemand nogĀ  suggesties heeft...

Paai