[linux] Omninas om zeep?

Di Jul 3 08:55:52 CEST 2018

Aldus schreef paai op Tue, Jul 03, 2018 at 08:40:07AM +0200:
> Ik vrees dat ik net mijn Omninas KD20 om zeep heb geholpen...
>

> De Omninas loopt op busybox, met links naar /bin/busybox voor de
> verschillende commandos. Nu zag ik geen 'more' commando, dus ik dacht met
> 'ln -s busybox more' dat commando toe te voegen.
>
> Wat ik nou verkeerd heb gedaan... Per ongeluk 'ln -s more busybox'? Ik kan
> het niet meer achterhalen, wat vanaf dat ogenblik was het einde oefening,
> ook na restarten.
> Factory reset op de Omninas is alleen het resetten van root password en
> dhcp.

> [...]

Ik zou zeggen dat er toch iets anders gebeurd moet zijn dan een enkel
commando* om te verklaren dat het apparaat niet meer wil starten.
Blikseminslag strookt niet met het KNMI weerbericht. Een erstig geval
van malware besmetting misschien.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--

* afgezien van commando's als "rm -rf /"