[linux] Alternatieven voor Omninas?

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Jul 3 09:26:51 CEST 2018

Op di 3 jul. 2018 08:54 schreef paai <j.j.paijmans op gmail.com>:

> Zoals ik net schreef: mijn Omninas is waarschijnlijk wijlen, tenzij
> iemand weet hoe je het systeem opnieuw ge"installeerd krijgt.
>

> Volgende vraag: wat is een goede, niet te dure NAS? Ik was heel tevreden
> met deze NAS, [...]

 niet honderd procent waterdicht, zodat je via
> de webinterface kon inbreken en root kon worden.

Ik weet ff niet hoe de prijzen zich verhouden, maar ik ben erg tevreden
over synology.
Niet alleen is de software lekker compleet, ook zaken als een raid 1 laten
groeien door meer capaciteit te plaatsen werkt gewoon (laatste keer 2x 3tb
vervangen door 2x 4tb).

Ook SSH is gewoon een feature die in te schakelen is zonder hacks.

Mvg, Guus Snijders