[linux] Alternatieven voor Omninas?

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Jul 3 08:53:45 CEST 2018

Zoals ik net schreef: mijn Omninas is waarschijnlijk wijlen, tenzij
iemand weet hoe je het systeem opnieuw ge"installeerd krijgt.

Volgende vraag: wat is een goede, niet te dure NAS? Ik was heel tevreden
met deze NAS, die ik een jaar of vijf geleden bij de Aldi heb gekocht
(afgeprijsd bovendien). En als extraatje: de versie van het operating
system op die Aldi-NAS was niet honderd procent waterdicht, zodat je via
de webinterface kon inbreken en root kon worden. Dat zal intussen wel
dichtgemetseld zijn.

Kortom: een NAS, niet te duur en gewoon met root en een bash shell (dan
kan ik hem nog eens opblazen).

Paai