[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

paai j.j.paijmans op gmail.com
Ma Jul 9 21:50:04 CEST 2018

Wel leerzaam allemaal.

Heb de pinnetjes gesoldeerd. Als ik RX-RX en TX-TX verbind, gaat een
groen lichtje op de USB-TTL convertor na het booten enige tijd
flikkeren, maar de terminal (minicom) blijft offline. (/dev/ttyUSB0,
115200 8N1. Ik heb de permissies tijdelijk op rwx voor iedereen gezet).

Er schijnt dus iets binnen te komen, maar de terminal pikt het niet op.

De pinnen waren wel moeilijk te solderen en daar klagen er meer over. Is
er nog een manier om te checken of de verbinding OK is? SG werkt
uiteraard, en aan het groene lichtje te oordelen TX ook. heb met loupe
de verbindingen bekeken, maar ze zien er toch goed uit.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A