[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Ma Jul 9 23:16:59 CEST 2018

On Mon, Jul 09, 2018 at 09:50:04PM +0200, paai wrote:

> Heb de pinnetjes gesoldeerd. Als ik RX-RX en TX-TX verbind, gaat een groen
> lichtje op de USB-TTL convertor na het booten enige tijd flikkeren,

Dat is geweldig.  Ja, dat is een compliment.

> maar de terminal (minicom) blijft offline. (/dev/ttyUSB0, 115200
> 8N1. Ik heb de permissies tijdelijk op rwx voor iedereen gezet).
>
> Er schijnt dus iets binnen te komen, maar de terminal pikt het niet op.

Dan zal de Omninas niet versturen op 115200 8N1

Lees / zoek op welke baudrate en character size het ding wel gebruikt.

Nog een tip:  Zet in minicom  hardware handshake off.

En een verzoek: Laat mensen in de discussie volgorde lezen.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven