[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Ma Jul 9 23:26:42 CEST 2018

Hoi Hans,

On Mon, 2018-07-09 at 23:16 +0200, Geert Stappers wrote:

> Dat is geweldig.  Ja, dat is een compliment.

Hier gaat het mis. Je moet RX met TX en TX met RX verbinden.

Als in hoe we vrager twee computers met elkaar wilden laten praten. Dat
heeft wel iets van een nul modem verbinding.

> Dan zal de Omninas niet versturen op 115200 8N1
>
> Lees / zoek op welke baudrate en character size het ding wel
> gebruikt.
>
> Nog een tip:  Zet in minicom  hardware handshake off.
>

> En een verzoek: Laat mensen in de discussie volgorde lezen.

En laat 115200 8N1 vervolgens eens gewoon zo staan ;-)

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/