[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

paai j.j.paijmans op gmail.com
Di Jul 10 08:42:32 CEST 2018

On 09-07-18 23:26, Frans van Berckel wrote:
> Hoi Hans,

> Hier gaat het mis. Je moet RX met TX en TX met RX verbinden

Dat heb ik natuurlijk geprobeerd, maar dan zie ik geen groen lichtje.

> Dan zal de Omninas niet versturen op 115200 8N1
>
> Lees / zoek op welke baudrate en character size het ding wel
> gebruikt.

De thread op die internetsite heeft het hardnekkig over 115200 8N1

> Nog een tip:  Zet in minicom  hardware handshake off.

Ook al geprobeerd.

> En een verzoek: Laat mensen in de discussie volgorde lezen.

Het was een bewuste keuze om nieuwe resultaten meteen bovenaan te
melden, zodat lezers (met name jijzelf)  niet door de hele thread
moesten. Maar qua opleiding/aanleg ben ik een onderquoter, dus ik pas me
graag aan.

> En laat 115200 8N1 vervolgens eens gewoon zo staan ;-)

Die snap ik niet... Heb niet aan de baudrate van Minicom geprutst. Maar
was er niet ergens een commandline regel om de serial ports te resetten
als iemand ze niet wilde vrijgeven? Dat ga ik straks even checken.

--
Dr J.J. Paijmans
Houwenberg 2A