[linux] probeer eens screen ipv Minicom? Re: Omninas om zeep? Console gezocht

Gijs Hillenius gijs op hillenius.net
Di Jul 10 08:57:05 CEST 2018

On 10 Jul 2018, paai wrote:

> Dat heb ik natuurlijk geprobeerd, maar dan zie ik geen groen lichtje.

> De thread op die internetsite heeft het hardnekkig over 115200 8N1

> Ook al geprobeerd.

> Het was een bewuste keuze om nieuwe resultaten meteen bovenaan te
> melden, zodat lezers (met name jijzelf)  niet door de hele thread
> moesten. Maar qua opleiding/aanleg ben ik een onderquoter, dus ik pas
> me graag aan.

> Die snap ik niet... Heb niet aan de baudrate van Minicom
> geprutst. Maar was er niet ergens een commandline regel om de serial
> [...]

Ik vind Minicom nogal ingewikkeld (pebkac). Ik weet niet of je deze
alternatieven proberen wilt:

screen -L /dev/ttyUSB0 115200

grabserial -d /dev/ttyUSB0 -o outputfile

Ik schrijf ttyUSB0 maar het kan ook een andere ttyUSBx zijn