[linux] vraagje over mv

jjge jjge op xs4all.nl
Di Jul 10 09:57:34 CEST 2018

Hoi, ik ben bang dat ik iets eenvoudigs over het hoofd zie...

Ik heb een aantal subDIRs in het verkeerde directory gestopt. Nu wil ik
ze goed zetten. Dus doe ik mv /verkeerd/subdir /goed/

En dan krijg ik te horen dat dat niet kan! Wat wel kan, is:

mv /verkeerd/subdir/ /goed/subdir

Dat kan natuurlijk wel, maar nu moet ik enkele honderden keren de subdir
naam twee keer intypen (en dat is nog tot daaraan toe, maar...) en wel
foutloos (en dat lukt niet altijd even goed). Ik heb een gevoel dat de
eerste moglijkheid (waarbij subdir ook in het goede directory aangemaakt
en gevuld wordt) wel moet kunnen, maar hoe?