[linux] vraagje over mv

jjge jjge op xs4all.nl
Di Jul 10 10:22:01 CEST 2018

On 07/10/2018 09:57 AM, jjge wrote:
> Hoi, ik ben bang dat ik iets eenvoudigs over het hoofd zie...
>
> Ik heb een aantal subDIRs in het verkeerde directory gestopt. Nu wil
> ik ze goed zetten. Dus doe ik mv /verkeerd/subdir /goed/
>
> En dan krijg ik te horen dat dat niet kan! Wat wel kan, is:
>
> mv /verkeerd/subdir/ /goed/subdir
>
> Dat kan natuurlijk wel, maar nu moet ik enkele honderden keren de
> subdir naam twee keer intypen (en dat is nog tot daaraan toe, maar...)
> en wel foutloos (en dat lukt niet altijd even goed). Ik heb een gevoel
> dat de eerste moglijkheid (waarbij subdir ook in het goede directory
> [...]
Ha, ik ben er al achter: de message is "unable to remove target-- is a
directory". Kennelijk is het doeldirectory er al... maar dan wou ik de
files die verkeerd terechtgekomen zijn er naar toe overhevelen. Heel
mooi zou zijn als er dan ook nog een update functie aan vast zat, maar
alleen melden zou ook al goed zijn...

Een kijken of rsync niet zo'n optie heeft...