[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

paai j.j.paijmans op gmail.com
Wo Jul 11 17:13:24 CEST 2018

On 11-07-18 16:18, Paul Slootman wrote:
> Je schrijf eerder "ln -s more busybox".
>
> Als ik dat probeer in mijn busybox, dan krijg ik:
>
> /tmp $ date > busybox
> /tmp $ ln -s more busybox
> ln: failed to create symbolic link ‘busybox’: File exists
>
> Echter, met -f:
>
> /tmp $ ln -sf more busybox
> /tmp $ ls -l more busybox
> ls: cannot access more: No such file or directory
> lrwxrwxrwx 1 paul paul 4 Jul 11 16:17 busybox -> more
>
> Je hebt nu een symlink dat wijst naar een niet-bestaand iets, dus je
> hebt die binary er niet meer.

Eh ja... daar was ik op de harde manier achter gekomen :-)

Hij ligt nu met de ingewanden bloot op verlossing te wachten, maar dat
schiet niet op ondanks de hulp van een paar oude hackers.

--
Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A