[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jul 11 16:18:50 CEST 2018

On Mon 09 Jul 2018, paai wrote:

> Herstel, niet 'mv' maar 'more'. Ik vond het gemis aan 'more' (of 'less')
> maar vervelend en wilde dat verhelpen.

Je schrijf eerder "ln -s more busybox".

Als ik dat probeer in mijn busybox, dan krijg ik:

/tmp $ date > busybox
/tmp $ ln -s more busybox
ln: failed to create symbolic link ‘busybox’: File exists

Echter, met -f:

/tmp $ ln -sf more busybox
/tmp $ ls -l more busybox
ls: cannot access more: No such file or directory
lrwxrwxrwx 1 paul paul 4 Jul 11 16:17 busybox -> more

Je hebt nu een symlink dat wijst naar een niet-bestaand iets, dus je
hebt die binary er niet meer.

Paul