[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Wo Jul 11 21:05:30 CEST 2018

Hoi Hans,

On Wed, 2018-07-11 at 20:48 +0200, paai wrote:

> Er is leven op deze planeet!
>
> Om een of andere reden krijg ik opeens contact met de Omninas! Er is
> een menu, maar jammer genoeg geen normale shell.

Dit is de uBoot manager van de Shuttle. Een beetje wat Grub op de PC
is. Hiermee kan je de NAS (lees Linux) starten. En krijg je een prompt.

En kan je zien wat er bij het starten (precies) fout gaat.

Je hebt niet alleen beeld. De je H hebt kunnen typen, is ook een goed
nieuws. Zo van dat het toetsenbord ook werkt, zeg maar. ;-)

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/