[linux] Omninas om zeep? Console gezocht

New Thread Request stappers op stappers.nl
Wo Jul 11 21:15:49 CEST 2018

On Wed, Jul 11, 2018 at 09:05:30PM +0200, Frans van Berckel wrote:

> Dit is de uBoot manager van de Shuttle. Een beetje wat Grub op de PC
> is. Hiermee kan je de NAS (lees Linux) starten. En krijg je een prompt.
>
> En kan je zien wat er bij het starten (precies) fout gaat.
>
> Je hebt niet alleen beeld. De je H hebt kunnen typen, is ook een goed
> nieuws. Zo van dat het toetsenbord ook werkt, zeg maar. ;-)

Console gevonden

Samenvatting:
 * Aparaat openmaken
 * Juiste CONnector zoeken
 * TTL-UART plaatsen
 * Terminal emulator ( screen, minicom, cu ) gebruiken

En vooral durven doen  plus doorzetten