[linux] Omninas om zeep? u-boot achtige prompt

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Wo Jul 11 23:07:07 CEST 2018

On Wed, Jul 11, 2018 at 10:49:25PM +0200, Hans Paijmans wrote:

> shutdown (serieus :-))
> version
>
> verder nog weinig geprobeerd. En niet wegens het voetballen, wat me absoluut
> niet interesseert, maar omdat ik indien mogelijk het orginele filesysteem en
> omninas-versie intact laat en alleen busybox probeer te herstellen.
>
> er zijn wat gotcha's, zoals dat je op het toetsenbord moet rammen voor hij
> klaar is met een lange, lange, lange reeks bootmeldingen, anders reageert
> hij niet meer op het toetsenbord.

Dus dat je "binnen" u-uboot blijft.
Want daarbuiten, "Linux" werkt niet.  ( het oorspronkelijke probleem )

> Er zijn een stuk of vier, vijf boot-commando's. ik vermoed dat ik nu weer
> een usb-stick moet maken en die met een van die commandos moet booten, zodat
> ik een normale shell krijg.

Ik persoonlijk zou voor TFTPboot gaan.
En met die kernel+initrd de diskinhoud herstellen.

Ja, USB-stick zou ook kunnen gaan. (firmware / hardware afhankelijk)

Het uitzoekwerk zit in het vinden van kernel en ramdisk.

Groeten
Geert Stappers
--
Leven en laten leven