[linux] Omninas om zeep? u-boot achtige prompt

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Jul 12 08:01:30 CEST 2018

Hoi Hans,

On Wed, 2018-07-11 at 23:07 +0200, Geert Stappers wrote:

> Dus dat je "binnen" u-uboot blijft. Want daarbuiten, "Linux" werkt
> niet.  ( het oorspronkelijke probleem )

Moet je dat niet eerst testen? Ik zie # test staan, minimal test like
/bin/sh. In principe is die ook van busybox, maar je weet maar nooit.

> Ik persoonlijk zou voor TFTPboot gaan.

Als je daar geen ervaring mee hebt, doe je TFTP (lees client booten
vanaf een netwerk server) niet 1, 2 & 3.

> En met die kernel+initrd de diskinhoud herstellen.
>
> Ja, USB-stick zou ook kunnen gaan. (firmware / hardware afhankelijk)
>
> Het uitzoekwerk zit in het vinden van kernel en ramdisk.

Gevonden. De link stond reeds in een eerdere e-mail van Hans. ;-)

http://www.shuttle.eu/fileadmin/resources/download/nas/KD20.zip

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/