[linux] Omninas om zeep? u-boot achtige prompt

Frans van Berckel fberckel op xs4all.nl
Do Jul 12 16:40:45 CEST 2018

Hoi Hans,

Even met een focus op FAT. Wat specifiek voor de USB stick bedoelt is.

[    6.220000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
filesystems, filesystem will be case sensitive!
[    6.230000] FAT: unable to read boot sector
[    6.240000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
filesystems, filesystem will be case sensitive!

Maar ook deze regel.

[    6.250000] FAT: unable to read boot sector

Het zegt mij dat nu de boot sector niet gelezen kan worden. Wil je voor
de gein eens checken, of je dat met een andere USB stick ook hebt?

Doe eens gek. Maak even helemaal opnieuw één partitie aan. Zet de
partitie op boot active. Al weet ik niet of dat echt nodig is.

Formateer de stick met ext2, in plaats van vfat. Plaats daar alle
bestanden uit de zip op. En plaats de stick vervolgens in de Shuttle.

Frans van Berckel
Media Engineer / Linux Master
LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/fransvberckel/