[linux] Omninas om zeep? u-boot achtige prompt

paai j.j.paijmans op gmail.com
Do Jul 12 21:12:53 CEST 2018

On 12-07-18 16:40, Frans van Berckel wrote:
> Hoi Hans,
>
> Even met een focus op FAT. Wat specifiek voor de USB stick bedoelt is.
>
> [    6.220000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
> filesystems, filesystem will be case sensitive!
> [    6.230000] FAT: unable to read boot sector
> [    6.240000] FAT: utf8 is not a recommended IO charset for FAT
> filesystems, filesystem will be case sensitive!
>
> Maar ook deze regel.
>
> [    6.250000] FAT: unable to read boot sector
>
> Het zegt mij dat nu de boot sector niet gelezen kan worden. Wil je voor
> [...]
Nada. Maar ik zie ook niet goed hoe het zou moeten werken.

Klaarblijkelijk heeft de U-boot toch busybox nodig om hetzij de SD
partitie, hetzij de usbstick te kunnen mounten. Wat ik dus nodig heb is
een /bootable/ usbstick die zelfstandig opereert.

Wat ik niet snap is dat busybox dan ook uit de compressed image is
verdwenen... of heeft hij er nooit ingezeten?

Ik merk dat het exacte bootproces van deze linux me niet duidelijk is.
What happened to good old lilo...

--
Dr J.J. Paijmans
Houwenberg 2A