[linux] Problem bij debian 9 64bit in het bootprozess

Gerard Bekhuis odemarus op gmx.de
Za Jul 14 20:42:09 CEST 2018

Am 14.07.2018 um 18:55 schrieb Geert Stappers:

> Het bestand mag door leden van de groep adm gelezen worden.
> Mijn account is lid van 'adm' en mag het bestand lezen zonder `sudo`.
>
> Een logbestand lezen met een editor is ontzettend fout[1].
> Je creeert namelijk de situatie dat meerdere programma
> _hetzelfde_ bestand openen om te schrijven. Dat moet je niet willen[2].
>
> Programma's als view, more en less  openen bestanden in read-only mode.
>

> Ik, lid van group adm, doe in de console
>
>     less /var/log/kern.log
>

> Groeten
> Geert Stappers
>
> Voetnoten:
> [...]
Hallo Friends,

hartelijk dank voor jullie hulp.
Bovendien wil ik er graag op wijzen, dat ik al 46 jaar in Duitsland leef
en het hier zo gebruikelijk is op list-emails te antwoorden zoals ik het
doe.
Dan nog wil ik best begrip tonen voor nederlandse gewoontes maar ik heb
geen begrip voor een opvoedkundige reprimande.
Ik vind het erg treurig, dat het ogenschijnlijk jullie altijd nog
moeilijk valt, je als gewone medemens op te stellen en niet van boven
naar beneden.
Ik had al extra geschreven dat wij hele gewone linux desktop user zijn
en wij het gewend zijn elkaar in verstaanbare taal te helpen en niet
schoolmeesterachjtige kraam uit te brengen.
Prettig weekend.
Ik heb weliswaar ook een academische graad maar ik laat mij er ook niet
op voorstaan.
Gerard Bekhuis.