[linux] Over quooten en domme vragen

paai j.j.paijmans op gmail.com
Za Jul 14 21:24:29 CEST 2018

Beste mensen,

ik zie dat sommigen ge"ergerd raken door wat in hun ogen domme vragen
zijn of verkeerde quoot-gewoontes.  Over dat quooten heb ik het al
gehad: onderquoten is natuurlijk de gewoonte van de oude garde, waar ik
mezelf eigenlijk ook toe reken, maar 'die Verhaeltnisse, die sind nicht
so' om met Brecht te spreken. Verreweg het grootste deel van de mensheid
doet aan bovenquoten, zelfs een paar leden van deze groep,

Het is misschien een goed idee om op deze lijst toch de policy te
hanteren dat de leden hun teksten iedere keer zo mogen presenteren als
hij/zij denkt dat ze het begrijpelijkst zijn.

Verder zie ik wat korzelige reacties die erop neer komen dat leden met
vragen dat ook zelf op Google zou kunnen zoeken.
(http://lmgtfy.com/?q=u-boot+tftp+image+for+omninas+kd20)

Zeker waar, maar tot voor twee weken had ik er nog nooit aan gedacht
mijn probleem op te lossen met TTL en tot nu toe is het grootste deel
van de terminologie van uboot nog volslagen ondoorzichtig en
onbegrijpelijk. Dan is het niet zo voor de hand liggend welke Google
query je moet formuleren.

Allemaal bedankt voor jullie moeite, maar ik zal de lijst verder niet
meer lastig vallen met ergernisverwekkende vragen.

Paai

--

Dr. J.J. Paijmans
Houwenberg 2A