[linux] Problem bij debian 9 64bit in het bootprozess

Za Jul 14 22:51:52 CEST 2018

Aldus schreef Gerard Bekhuis op Sat, Jul 14, 2018 at 08:46:43PM +0200:

> van wege weinig informatie: ik heb precies aangegeven, dat het tijdens het
> reboot prozes de rode foutmelding "failed" kwam en dan ga ik er van uit dat
> ieder linuxer dan begrijpt, dat er een foutmelding in het bootprozes is en
> dus waarschijnlijk iets nageinstalleerd moet worden.
> Ik weet niet hoe ik hier nog meer informatie had moeten gevern.
> Ik heb het kort en prägnant gehouden.

U had kunnen vertellen wat er daarvoor gebeurd en daarna.
Bijvoorbeeld: "ik schakelde de PC in en de eerste 3 seconden bleef het
beeldscherm zwart, toen flitste er een regel in het rood waarin ik nog
net het woord 'Failed' kon lezen en een fraktie van een seconde later
ging het beeldscherm weer op zwart om na 3 seconden dezelfde melding te
produceren, etc.".

In dat geval concluderen we dat het een hardware storing moet zijn,
omdat Linux nog niet draaide. Als daarentegen de PC gewoon doorstartte
dan zou u in single-user mode kunnen inloggen en het probleem op de
gebruikelijke manier kunnen diagnostiseren met behulp van de systeem
log. (bij voorbeeld het journalctl commando).

Daniel

--

		Geeks of a feather cruft together