[linux] Epson ET-2550 getemd, printte al, nu ook scannend

Di Jul 31 17:06:11 CEST 2018

Vanmorgen kreeg ik voor de eerste keer mijn printer scannend na de
suggestie van Gerard.  Dat was natuurlijk leuk voor even, maar direct
daarna wil je het kunnen blijven doen.  Heb zojuist de instructies
"uit het boekje" gevolgd, en de benodigde bestanden aangepast (in het
bijzonder /etc/sane.d/epson.conf), en dat was voldoende om een goede
scan van een ingevoerde pagina te krijgen.
Nou mag ik hier geen reclame maken, en dat wil ik natuurlijk ook niet
doen. Wel wil ik terzijde opmerken dat ik in het afgelopen jaar, met
een dochter die alles wat ze voor haar examens moest lezen ook uit
wilde printen, ik - in weerwil van de pakken A-4 papier die erdoor zijn
gegaan - inkt-tekorten weg kon werken door de tanks bij te vullen
uit inktflesjes.  Een groot genoegen, en ik ben uiterst tevreden met
die aankoop.
Julien

--
Julien Michielsen