[linux] Virtuele machine start niet meer op

harry.harmsen op gmail.com harry.harmsen op gmail.com
Zo Jun 24 01:09:49 CEST 2018

Op 24 juni 2018 om 00:32 schreef Guus Snijders <gsnijders op gmail.com>:

> Even op de gok dat Mint dit bestand ook gebruikt;
>
> Wat geven de volgende commando's?:
>
> cat /etc/os-release
> uname -a
> dpkg -S /sbin/rcboxdrv
>
> Waarbij de eerste (hopelijk) iets verteld over de versie van Mint, de 2e
> over de gebootte Kernel en de laatste iets over hoe virtualbox is
> geïnstalleerd.

> Waarschijnlijk zullen de oude vm's prima werken, misschien dat de config
> wat bijgeschaafd moet worden. Uiteindelijk zijn VM's vooral disk images en
> die laten zich meestal prima gebruiken en/of converteren.

> [...]
ik heb nu even geen tijd om met je mail aan de gang te gaan.
Intussen ben ik echter wel zo ver dat Virtual Box het nu weer doet als ik
Linux Mint opstart met kernel 3.16 en nadat ik terminalopdracht
'/sbin/rcvboxdrv setup' heb gegeven, dat met deze kernel wél goed
afgewikkeld werd.
Vermoedelijk heb jij (en anderen) dus gelijk als je vermoed dat mijn
systeem een beetje een rommeltje is geworden, vooral door updates van de
kernel.
Al met al, hoewel ik nog steeds niet veel snap van alles wat in de mails
voorbij is gekomen (mijn onkunde m.b.t. Linux), heeft dit alles er toch toe
geleid dat ik bedacht om eens in die oudere kernel op te starten.
Allen daarom nogmaals dank.